Publikationen
2024
Marius Arved Fortagne, Benedikt Martin Brand, Bettina Lis: Do You Want to BeReal? Usage Intention and Well-Being for the Social Network BeReal. In: International Journal of Innovation and Technology Management, (2024). - .
doi:10.1142/S0219877024500561
Marius Arved Fortagne, Bettina Lis: Determinants of the purchase intention of non‐fungible token collectibles. In: Journal of Consumer Behaviour, 23 (2024). - S. 1032-1049.
doi:10.1002/cb.2264
Marius Arved Fortagne, Kaj-Johanna Stichnoth, Bettina Lis: Technology-induced Strain from Team Communication Platforms : Empirical Evidence for Working from Home. In: Management Revue, 35 (2024). - S. 300-327.
doi:10.5771/0935-9915-2024-3-300
2023
Marius Arved Fortagne, Riccardo Reith, Khanh Nguyen, Bettina Lis: Technology Acceptance of Neo-Broker Applications : An Empirical Investigation. In: International Journal of Innovation and Technology Management, 20 (2023). - .
doi:10.1142/S0219877023500293
2021
Marius Arved Fortagne, Riccardo Reith, Sören Diel, Christoph Buck, Bettina Lis, Torsten Eymann: COVID-19 Infection Tracing with Mobile Apps : Acceptance and Privacy Concerns. In: Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS). - Austin, USA : 2021.
Sandra Ziewiecki:Influencer Marketing - Eine empirische Untersuchung des Einflusses des Influencer Marketings und von Influencern auf die Kaufabsicht. - Bayreuth: 2021. - 278 S.
(Dissertation, 2021, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
doi:10.15495/EPub_UBT_00005419
Riccardo Reith, Marius Arved Fortagne, Sören Diel, Christoph Buck, Bettina Lis, Torsten Eymann: Pandemic Containment with Digital Measures : Acceptance and Privacy Aspects of Contact Tracing Apps. In: Proceedings of the 29th European Conference on Information Systems (ECIS). - Marrakech, Morocco : 2021.
2020
Maximilian Fischer, Riccardo Reith, Bettina Lis: Paying mobile at the point of sale - a question of culture?. - Bayreuth, 2020. - 49 S.
doi:10.15495/EPub_UBT_00004719
Maximilian Fischer:Empirische Beiträge zum Konsumentenverhalten in digitalen Medien : Diffusion und Akzeptanz innovativer Technologien. - Bayreuth: 2020. - IX, 237 S.
(Dissertation, 2020, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
doi:10.15495/EPub_UBT_00004962
Riccardo Reith, Maximilian Fischer, Bettina Lis: Explaining the intention to use social trading platforms : an empirical investigation. In: Journal of Business Economics, 90 (2020). - S. 427-460.
doi:10.1007/s11573-019-00961-2
Riccardo Reith, Maximilian Fischer, Bettina Lis: How to Reach Technological Early Adopters? An Empirical Analysis of Early Adopters' Internet Usage Behavior in Germany. In: International Journal of Innovation and Technology Management, 17 (2020). - .
doi:10.1142/S0219877020500108
Riccardo Reith, Christoph Buck, Bettina Lis, Torsten Eymann: Integrating Privacy Concerns Into the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology to Explain the Adoption of Fitness Trackers. In: International Journal of Innovation and Technology Management, 17 (2020). - .
doi:10.1142/S0219877020500492
Riccardo Reith:Reshaping the Financial Landscape : Contributions to Research on the Acceptance of Innovative Financial Services in Payment, Investment Management and Insurance. - Bayreuth: 2020. - III, 35 S.
(Dissertation, 2020, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
doi:10.15495/EPub_UBT_00004898
Bettina Lis, Maximilian Fischer: Analyzing different types of negative online consumer reviews. In: Journal of Product & Brand Management, 29 (2020). - S. 637-653.
doi:10.1108/JPBM-05-2018-1876
Bettina Lis, Christian Neßler: CSR in Germany : A European Perspective. In: Bodo B. Schlegelmilch, Ilona Szőcs (Hrsg.): Rethinking Business Responsibility in a Global Context : Challenges to Corporate Social Responsibility, Sustainability and Ethics. - Cham : Springer, 2020. - S. 125-133.
doi:10.1007/978-3-030-34261-6_8
2019
Riccardo Reith, Christoph Buck, Dennis Walther, Bettina Lis, Torsten Eymann: How Privacy Affects the Acceptance of Mobile Payment Solutions. In: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS). - Uppsala, Sweden : 2019.
Riccardo Reith, Maximilian Fischer, Bettina Lis: How to Reach Early Adopters? An Empirical Analysis of Early Adopters' Internet Usage Behavior : An Abstract. In: Patricia Rossi, Nina Krey (Hrsg.): Finding New Ways to Engage and Satisfy Global Customers : Proceedings of the 2018 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC). - Cham : Springer, 2019. - S. 905-906.
doi:10.1007/978-3-030-02568-7_254
Bettina Lis, Christian Neßler, Sandra Ziewiecki: Influencer Marketing. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 48 (2019). - S. 55-57.
doi:10.15358/0340-1650-2019-2-3-55
Sabine Einwiller, Bettina Lis, Christopher Ruppel, Sankar Sen: When CSR-based identification backfires : Testing the effects of CSR-related negative publicity. In: Journal of Business Research, 104 (2019). - S. 1-13.
doi:10.1016/j.jbusres.2019.06.036
2018
Bettina Lis: Corporate social responsibility's influence on organizational attractiveness : An investigation in the context of employer choice. In: Journal of General Management, 43 (2018). - S. 106-114.
doi:10.1177/0306307017749627
Bettina Lis, Heinz-Werner Nienstedt, Christoph Günster: No public value without a valued public : An international comparison between Public Service Broadcasters in Germany and the United Kingdom. In: International Journal on Media Management, 20 (2018). - S. 25-50.
doi:10.1080/14241277.2017.1389730
2017
Maximilian Fischer, Arna Wömmel, Riccardo Reith, Bettina Lis: A Generation Comparison of Mobile Payment Acceptance Factors : An Empirical Investigation. In: 25th European Conference on Information Systems, ECIS 2017 : information systems for a smart, substainable and inclusive world, Proceedings. - Guimarães, Portugal : 2017. - S. 2395-2412.
2016
Christian Neßler, Bettina Lis, Maximilian Fischer: Entwicklungsstand des Mobile Payments. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 45 (2016). - S. 611-615.
doi:10.15358/0340-1650-2016-11-611
Sabine Einwiller, Bettina Lis, Sankar Sen: Sensitivity of CSR‐based identification in the event of negative publicity. In: Proceedings of the 2016 SCP Conference. - St. Pete Beach, FL : Society of Consumer Psychology, 2016.
2015
Christian Neßler, Bettina Lis: Die Bedeutung von CSR im Rahmen der Unternehmensführung. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 44 (2015). - S. 176-181.
doi:10.15358/0340-1650-2015-4-176
Christian Neßler, Bettina Lis: CSR : Controller's Responsibility? Verantwortung als immaterieller Wert. In: Der Betriebswirt, 56 (2015). - S. 16-19.
doi:10.3790/dbw.56.4.16
Christian Neßler, Bettina Lis: Good Governance – Mehr als nur eine Frage der Regulierung : Operationalisierung des Leitbildes des ehrbaren Kaufmanns. In: Zeitschrift für Corporate Governance, 10 (2015). - S. 113-115.
doi:10.37307/j.1868-7792.2015.03.06
Christian Neßler, Bettina Lis: Das Ökonomische Prinzip und Unternehmensverantwortung : Corporate Social Responsibility als Marktkraft. In: UmweltWirtschaftsForum, 23 (2015). - S. 145-151.
doi:10.1007/s00550-015-0376-1
2014
Christian Neßler, Bettina Lis: Corporate Governance – Eine unternehmenskulturelle Frage : "Weiche" Rahmenfaktoren etablieren. In: Zeitschrift für Corporate Governance, 9 (2014). - S. 106-108.
doi:10.37307/j.1868-7792.2014.03.04
Bettina Lis, Christian Neßler, Maria-Teresa Weiss: Corporate Social Responsibility : Ein Fall für die Balanced Scorecard?. In: Controller Magazin, 39 (2014). - S. 68-71.
Bettina Lis, Christian Neßler: Corporate Social Responsibility: Mehr als nur PR : Investoren goutieren Nachhaltigkeit. In: Der Betriebswirt, 55 (2014). - S. 27-31.
doi:10.3790/dbw.55.1.27
Bettina Lis, Jonathan Schulz: Determinants of Passing on Viral Messages : Empirical Analysis of a Viral Marketing Campaign on Facebook. In: Online Journal of Communication and Media Technologies, 4 (2014). - S. 14-33.
doi:10.29333/ojcmt/2484
Bettina Lis, Christian Neßler: Digitale Mundpropoganda. In: Wirtschaftsinformatik, 56 (2014). - S. 73-75.
doi:10.1007/s11576-013-0398-7
Bettina Lis, Christian Neßler: Electronic Word of Mouth. In: Business & Information Systems Engineering, 6 (2014). - S. 63-65.
doi:10.1007/s12599-013-0306-0
Christian Neßler, Bettina Lis: Signale setzen mit CSR-Reporting. In: Controlling & Management Review, 58 (2014). - S. 84-90.
doi:10.1365/s12176-014-0969-5
Bettina Lis, Annika Gebhardt: Spreading the Ad-Video Virus : Eine Untersuchung zur epidemischen Ausbreitung viraler Werbespots auf YouTube. In: MedienWirtschaft, 11 (2014). - S. 10-21.
doi:10.15358/1613-0669-2014-3-10
2013
Bettina Lis: Corporate Social Responsibility beeinflusst die Arbeitgeberattraktivität. In: PERSONALquarterly, 65 (2013). - S. 37-40.
Bettina Lis, Simon Korchmar: Digitales Empfehlungsmarketing : Konzeption, Theorien und Determinanten zur Glaubwürdigkeit des Electronic Word-of-Mouth (EWOM). - Wiesbaden : Springer Gabler, 2013. - VI, 83 S.
doi:10.1007/978-3-658-01008-9
Bettina Lis, Marian Horst: Electronic Word of Mouth Impacts : A Spotlight on Customer Integration. In: Journal of Media Business Studies, 10 (2013). - S. 41-62.
doi:10.1080/16522354.2013.11073571
Bettina Lis: In eWOM We Trust : A Framework of Factors that Determine the eWOM Credibility. In: Business & Information Systems Engineering, 5 (2013). - S. 129-140.
doi:10.1007/s12599-013-0261-9
Bettina Lis: In eWOM We Trust : Ein Modell zur Erklärung der Glaubwürdigkeit von eWOM. In: Wirtschaftsinformatik, 55 (2013). - S. 121-134.
doi:10.1007/s11576-013-0360-8
Michael-Jörg Oesterle, Bettina Lis: Internationales Organisationsmanagement. In: Stefanie Kisgen, Anne Dresen, Werner G. Faix (Hrsg.): International management. - Stuttgart : Steinbeis-Edition, 2013. - S. 279-318.
Heinz-Werner Nienstedt, Bettina Lis: More money from media consumers : Paid content and the German newspaper case. In: Heinz-Werner Nienstedt, Stephan Russ-Mohl, Bartosz Wilczek (Hrsg.): Journalism and Media Convergence. - Berlin : de Gruyter, 2013. - S. 43-56.
doi:10.1515/9783110302899
Bettina Lis, Martin Post: Television Brand Management. In: International Journal of Marketing, 52 (2013). - S. 95-106.
Bettina Lis, Martin Post: What's on TV? The Impact of Brand Image and Celebrity Credibility on Television Consumption from an Ingredient Branding Perspective. In: International Journal on Media Management, 15 (2013). - S. 229-244.
doi:10.1080/14241277.2013.863099
Bettina Lis, Sabine Einwiller: When Bad CSR Happens to "Good" Companies : The Moderating Role of Identification. In: Simona Botti, Aparna A. Labroo (Hrsg.): Making a difference : ACR 2013 proceedings. - Duluth, MN, USA : Association for Consumer Research, 2013. - S. 795.
2012
Bettina Lis, Christian Neßler: Corporate Social Responsibility in der Unternehmensberichterstattung : Bedeutungszuwachs der Preisgabe nicht-finanzieller Leistungsindikatoren. In: Der Betriebswirt, 53 (2012). - S. 10-14.
doi:10.3790/dbw.53.4.10
Bettina Lis, Lennart Libercka, Heinz-Werner Nienstedt: Erfolgreiche Nachrichten-Apps : Was deutsche Verlage von Angeboten aus dem US-Markt lernen können. In: MedienWirtschaft, 9 (2012). - S. 22-35.
doi:10.15358/1613-0669-2012-3-22
Bettina Lis, Christian Neßler: Good Governance als sinnvolles Instrument zur Wahrung von Eigentümerinteressen : Zum Verhältnis von Corporate Social Responsibility und Corporate Governance. In: Zeitschrift für Corporate Governance, 7 (2012). - S. 59-63.
doi:10.37307/j.1868-7792.2012.02.04
Bettina Lis: The Relevance of Corporate Social Responsibility for a Sustainable Human Resource Management : An Analysis of Organizational Attractiveness as a Determinant in Employees' Selection of a (Potential) Employer. In: Management Revue, 23 (2012). - S. 279-295.
doi:10.1688/1861-9908_mrev_2012_03_Lis
Bettina Lis, Christian Neßler: Die Signaling-Theorie als Ansatz zur Erklärung der Wirkung der Corporate Social Responsibility im Rahmen der Arbeitgeberwahl. In: Stephan Kaiser, Arjan Kozica (Hrsg.): Ethik im Personalmanagement : zentrale Konzepte, Ansätze und Fragestellungen. - Mering : Hampp, 2012. - S. 247-265.
Bettina Lis, Heinz-Werner Nienstedt, Patrick Proner, Gözde Yalazi, Andreas Mauch: SMEs Going Global : A Comparison of the Internationalization Strategies of Publishers and Online Social Networks. In: International Review of Management and Marketing, 2 (2012). - S. 1-9.
2011
Jennifer Berz, Bettina Lis: Using Social Media for Branding in Publishing. In: Online Journal of Communication and Media Technologies, 1 (2011). - S. 193-213.
doi:10.29333/ojcmt/2350
2010
Bettina Lis: Corporate social responsibility : eine empirische Analyse des Einflusses auf potentielle Arbeitnehmer. - Hamburg : Kovač, 2010. - XX, 342 S.
2009
Bettina Lis, Rolf Bronner, Cyrus Asgarian: Going Private-Transaktionen : Eine Bestandsaufnahme des deutschen Kapitalmarktes. In: Die Unternehmung, 63 (2009). - S. 465-484.
2007
Bettina Lis: Der Öffentlichkeitsbegriff bei Hannah Arendt. - Mainz, 2007.
(Masterarbeit, 2007, Universität Mainz)
Rolf Bronner, Bettina Lis, Cyrus Asgarian: Kurswertreaktionen auf die Ankündigung von Börsenrückzügen. In: Arbeitspapiere zur empirischen Organisationsforschung, 12/07. - Mainz : 2007.